Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad
2025, vol. LIX, br.1, str.351-376
Jezik rada: srpski
Pregledni rad
347.44: 796.078
doi:10.5937/zrpfns59-52863
Autor:
Petra Stanojević
Univerzitet u Beogradu
Pravni fakultet u Beogradu
stanojevicpetra16@gmail.com
ORCID ID: 0009-0001-0955-2448
Sažetak:
Rad se bavi analizom specifičnih ugovora koji se zaključuju s marketinškom namerom – namerom transferom imidža na umu. Ugovor o sponzorstvu je interesantan jer su ekonomski interesi sauogovornika tj. svrha ulaska u ugovor toliko izraženi da diktiraju način na koji ugovor treba proučavati i preispituju moderno poimanje odnosa kauze i pobude. Cilj je ukazati na smisao njihovih interesa i analizirati pitanja koja otvaraju. Na kraju ćemo proučiti kako ovaj institut interaguje sa postojećim propisima i predložiti njihovo prilagođavanje uočenim specifičnostima. Važnost analiziranja ugovora uslovljena je manjkom pozitivnopravnih rešenja i teorijske rasprave uprkos njegovoj učestalosti, što otvara mogućnost pravnoj nesigurnosti.
Ključne reči:
Sponzorstvo. – Transfer imidža. – Oglašavanje. – Pobuda. – Kauza.