Ceo tekst rada:

Preuzimanje rada u pdf formatu

Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad

2025, vol. LIX, br.1, str.351-376

Jezik rada: srpski

Pregledni rad

347.44: 796.078

doi:10.5937/zrpfns59-52863

Autor:

 
Petra Stanojević

Univerzitet u Beogradu

Pravni fakultet u Beogradu

stanojevicpetra16@gmail.com

ORCID ID: 0009-0001-0955-2448
 

Sažetak:

 
Rad se bavi analizom specifičnih ugovora koji se zaključuju s marketinškom namerom – namerom transferom imidža na umu. Ugovor o sponzorstvu je interesantan jer su ekonomski interesi sauogovornika tj. svrha ulaska u ugovor toliko izraženi da diktiraju način na koji ugovor treba proučavati i preispituju moderno poimanje odnosa kauze i pobude. Cilj je ukazati na smisao njihovih interesa i analizirati pitanja koja otvaraju. Na kraju ćemo proučiti kako ovaj institut interaguje sa postojećim propisima i predložiti njihovo prilagođavanje uočenim specifičnostima. Važnost analiziranja ugovora uslovljena je manjkom pozitivnopravnih rešenja i teorijske rasprave uprkos njegovoj učestalosti, što otvara mogućnost pravnoj nesigurnosti.

Ključne reči:

 

Sponzorstvo. – Transfer imidža. – Oglašavanje. – Pobuda. – Kauza.