Ceo tekst rada:

Preuzimanje rada u pdf formatu

Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad

2023, vol. LVII, br. 3, str. 769-793

jezik rada: srpski

Originalan naučni rad

udk: 339.132:340.5

doi:10.5937/zrpfns57-46897

Autor:

Ksenija Džipković

Univerzitet u Beogradu

Pravni fakultet

ksenija@ius.bg.ac.rs

ORCID ID: 0000-0002-8115-4030

Sažetak:

 Autorka polazi od analize poziva na ponudu, karakteristika i pravnih posledica ove ugovorne inicijative. Nјene specifičnosti izdvojene su i kroz poređenje sa drugim ugovornim inicijativama – ponudom, pozivom na pregovore, jednostranim obećanjem i javnim obećanjem nagrade. Centralni deo rada je posvećen analizi slučajeva koji se smatraju ponudom u srpskom, francuskom, švajcarskom, nemačkom i engleskom pravu. To su reklame, oglasi, katalozi i njima slična oglašavanja, izlaganje robe sa ili bez označene cene, aukcije i tenderi. Prikazana je i pravna priroda onlajn oglasa i aukcija. Autorka nastoji da objasni razloge konkretnih uporednopravnih rešenja i izvede zaklјučke koji opravdavaju kvalifikaciju ugovornih inicijativa kao poziva na ponudu, odnosno kritikuje predočena rešenja. Takođe, posebna pažnja je posvećena analizi srpskog pozitivnog prava, čije odredbe se porede sa rešenjima drugih pravnih sistema, od kojih su neka poslužila kao uzor našem zakonodavcu.

Ključne reči:

Invitatio ad offerendum. – Ponuda. – Izlaganje robe. – Oglas. – Aukcija.