Ceo tekst rada:

Preuzimanje rada u pdf formatu

Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad

2022, vol. LVI, br. 2, str. 621-647

jezik rada: engleski

Pregledni članak

udk: 347.772:004]:347.991

doi:10.5937/zrpfns56-38029

Autor:

Faed Vahdani, Student doktorskih studija

Univerzitet u Debrecinu

Pravni fakultet

fahedw@yandex.com

Sažetak:

Iako je nosilac žiga registrovao svoj žig kao ime domena, pravni stručnjaci i sudovi nisu razjasnili pravni karakter imena domena. Na ovo poenta, debata o prirodi naziva domena bila je ograničena na to da li je ime domena neintelektualna svojina ili neka vrsta intelektualne svojine. Čak i za one koji veruju da bi nazivi domena imali prava intelektualne svojine, suština ovog prava je još uvek umotana u misterije. Češće nego ne, odluke suda su bile ograničene na razmatranje imena domena kao intelektualne svojine sve dok vrhovni viši sud u Americi nije odlučio da registruje ime domena booking.com kao zaštitni znak. Ova revolucionarna odluka bi promenila dosadašnja shvatanja o prirodi imena domena. Ovaj rad baca svetlo na to kako bi odluka vrhovnog suda dala zamah da se ime domena smatra zaštitnim znakom, što otvara put pošto autor veruje da se ime domena može posmatrati kao digitalni žig, imajući u vidu da medij, u koji nazivi domena mogu biti aktivni je digitalni prostor.

Ključne reči:

nazivi domena, sajber prostor, digitalni žig, nosioci žiga, vlasnik imena domena.