Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad
2019, vol. LIII, br. 4, str. 1467–1482
jezik rada: engleski
Pregledni članak
udk: 342.8:342.511(497.11)”2017”
doi: 10.5937/zrpfns53-22467
Autor:
Nevena Jovanović, student doktorskih studija
Univerzitet u Novom Sadu
Pravni fakultet u Novom Sadu
nevena88jovanovic@yahoo.com
Sažetak:
Izbornim kampanjama, kao osnovnim političkim aktivnostima, poklanja se velika pažnja zato što mogu uticati na birače, a samim tim i na konačan ishod izbornog procesa. Upravo iz tog razloga, izborne kampanje se u XXI veku pažljivo planiraju i realizuju. Imajući u vidu sve elemente i strukturu izborne kampanje, neophodno je posebnu pažnju posvetiti medijima koji su izuzetno moćni u pogledu plasiranja političkih poruka i u oblikovanju stavova i mišljenja javnog mnjenja, posebno birača apstinenata, birača koji prvi put glasaju ili birača koji nisu indentifikovani ni sa jednom političkom partijom. U smislu navedenog, cilj rada je da se kroz prikaz sadržajnih delova izborne kampanje ukaže na njen značaj i uticaj koji ima na rezultate izbora, sa posebnim osvrtom na izbornu kampanju za predsedničke izbore u Republici Srbiji 2017. godine.
Ključne reči:
izborna kampanja, izbori, rezultati izbora, mediji, birači