Ceo tekst rada:

Preuzimanje rada u pdf formatu

Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad

2019, vol. LIII, br. 4, str. 1467–1482

jezik rada: engleski

Pregledni članak

udk: 342.8:342.511(497.11)”2017”

doi: 10.5937/zrpfns53-22467

Autor:

 

Nevena Jovanović, student doktorskih studija

Univerzitet u Novom Sadu

Pravni fakultet u Novom Sadu

nevena88jovanovic@yahoo.com

Sažetak:

Izbornim kampanjama, kao osnovnim političkim aktivnostima, poklanja se velika pažnja zato što mogu uticati na birače, a samim tim i na konačan ishod izbornog procesa. Upravo iz tog razloga, izborne kampanje se u XXI veku pažljivo planiraju i realizuju. Imajući u vidu sve elemente i strukturu izborne kampanje, neophodno je posebnu pažnju posvetiti medijima koji su izuzetno moćni u pogledu plasiranja političkih poruka i u oblikovanju stavova i mišljenja javnog mnjenja, posebno birača apstinenata, birača koji prvi put glasaju ili birača koji nisu indentifikovani ni sa jednom političkom partijom. U smislu navedenog, cilj rada je da se kroz prikaz sadržajnih delova izborne kampanje ukaže na njen značaj i uticaj koji ima na rezultate izbora, sa posebnim osvrtom na izbornu kampanju za predsedničke izbore u Republici Srbiji 2017. godine.

Ključne reči:

izborna kampanja, izbori, rezultati izbora, mediji, birači