Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad
2018, vol. LII, br. 3, str. 1393–1409
jezik rada: engleski
Pregledni članak
udk: 349.412.28(497.113 Novi Sad)
doi: 10.5937/zrpfns52-15951
Autor:
Mladen Brkić, student doktorskih studija
Univerzitet u Novom Sadu
Pravni fakultet u Novom Sadu
mladen19922@gmail.com
Sažetak:
Uz postojanje javnog interesa, koji utvrđuje Vlada Republike Srbije, ovlašćeni korisnik nepokretnosti može pokrenuti postupak za prinudno oduzimanje nepokretnosti uz davanje naknade koja odgovara tržišnoj vrednosti oduzete nepokretnosti. Iako se Zakonom o eksproprijaciji na precizan način propisuju uslovi i postupak za sprovođenje eksproprijacije, postavlja se pitanje da li je moguće drugačije postupiti, odnosno da li se pod eksproprijacijom smatra samo postupak koji ispunjava sve zakonom propisane uslove (postojanje javnog interesa, predloga ovlašćenog korisnika, rešenja o eksproprijaciji i naknade za eksproprisanu nepokretnost) ili je moguće da postoji eksproprijacija, ali samo po svom dejstvu. Ponekad državni organi odnosno javna preduzeća preduzimaju određene radnje koje imaju isto dejstvo kao eksproprijacija, a koje sudovi nazivaju faktičkom eksproprijacijom, iako taj pojam ne postoji u propisima pravnog sistema Republike Srbije.
Ključne reči:
eksproprijacija, faktička eksproprijacija, faktička eksproprijacija na području Futoga, faktička eksproprijacija na području Veternika