Ceo tekst rada:

Preuzimanje rada u pdf formatu

Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad

2013, vol. XLVII, br. 1, str. 73–84

jezik rada: srpski

Originalni naučni rad

udk: 347.751:621.798.1

doi: 10.5937/zrpfns47-3495

Autor:

Dr Zoran Arsić, redovni profesor

Univerzitet u Novom Sadu

Pravni fakultet u Novom Sadu

Sažetak:

Ambalaža predstavlja stvar koja je sredstvo pakovanja i ima imovinsku vrednost. Postoji više vrsta ambalaže i ona se može razvrstati po različitim kriterijumima. Osnovna klasifikacija ambalaže obuhvata odvojivu i neodvojivu ambalažu, potrošnu i nepotrošnu, kao i zamenljivu i nezamenljivu ambalažu. Ambalaža ima primarnu i sekundarnu funkciju. Primarno, ambalaža mora da obezbedi zaštitu robe, kao i olakšati postupanja sa robom prilikom transporta i uskladištenja. Sekundarno, ambalaža služi za reklamu proizvoda i proizvođača. Osim reklame, ambalaža obezbeđuje i identifikaciju proizvoda i proizvođača, s obzirom da proizvođač može da stavi svoj žig na ambalažu.
Imovinskopravni aspekti pitanja ambalaže vezuju se, pre svega, za ugovor o prodaji. Odredbama Zakona o obligacionim odnosima o ugovoru o prodaji nije regulisano pitanje ambalaže, zbog čega su relevantne odredbe Opštih uzansi za promet robom. Za ekološke aspekte ambalaže od značaja je Zakon o ambalaži i ambalažnom otpadu.

Ključne reči:

ambalaža, kupac, prodavac, ambalažni otpad