Zbornik radova Pravnog fakulteta, Novi Sad
2013, vol. XLVII, br. 1, str. 73–84
jezik rada: srpski
Originalni naučni rad
udk: 347.751:621.798.1
doi: 10.5937/zrpfns47-3495
Autor:
Dr Zoran Arsić, redovni profesor
Univerzitet u Novom Sadu
Pravni fakultet u Novom Sadu
Sažetak:
Ambalaža predstavlja stvar koja je sredstvo pakovanja i ima imovinsku vrednost. Postoji više vrsta ambalaže i ona se može razvrstati po različitim kriterijumima. Osnovna klasifikacija ambalaže obuhvata odvojivu i neodvojivu ambalažu, potrošnu i nepotrošnu, kao i zamenljivu i nezamenljivu ambalažu. Ambalaža ima primarnu i sekundarnu funkciju. Primarno, ambalaža mora da obezbedi zaštitu robe, kao i olakšati postupanja sa robom prilikom transporta i uskladištenja. Sekundarno, ambalaža služi za reklamu proizvoda i proizvođača. Osim reklame, ambalaža obezbeđuje i identifikaciju proizvoda i proizvođača, s obzirom da proizvođač može da stavi svoj žig na ambalažu.
Imovinskopravni aspekti pitanja ambalaže vezuju se, pre svega, za ugovor o prodaji. Odredbama Zakona o obligacionim odnosima o ugovoru o prodaji nije regulisano pitanje ambalaže, zbog čega su relevantne odredbe Opštih uzansi za promet robom. Za ekološke aspekte ambalaže od značaja je Zakon o ambalaži i ambalažnom otpadu.
Ključne reči:
ambalaža, kupac, prodavac, ambalažni otpad